


HASTANEMİZ DEĞERLERİ
-
Hasta haklarına saygılı olmak,
-
Tıbbi etik kurallara bağlı olmak,
-
Bilgili, şeffaf ve güvenilir olmak,
-
Hasta ve çalışanlara karşı duyarlı olmak,
-
Yeniliklere açık olmak,
-
Katılımcı olmak,
-
Ekip ruhu ile işbirliği içinde olmak,
-
Dayanışma ve paylaşma ruhuna sahip olmak,
-
Kaliteyi bütüncül yaklaşımla yönetmek ve hep birlikte, her an kaliteli hizmet sunmaktır.
- T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanmış ve en son güncellenmiş olan rehberler kapsamında gerekli düzenlemelerin yapılması,
- Hasta haklarını koruyarak Etik ilkelere dayalı sağlık hizmeti sunmak, Ayaktan ve yatarak hizmet alan hastalarımıza doğru tanı ve tedavi hizmetlerini sunmak yaşam kalitelerini arttırma amacıyla SKS Dokümanlarının dinamizmi ve uygulanmasının önünün açılmasını sağlamak,
- Hasta memnuniyeti odaklı hizmet anlayışını desteklemek,
- Hasta ve çalışan güvenliği odaklı risk analizlerine önem vermek, belirlenen risklere yönelik iyileştirme çalışmaları yapmak,
- Kalite Yönetim Sisteminin Amaç ve Hedeflerine ulaşmak ve Misyon ile Vizyon hedeflerinin gerçekleşmesi için birimlerden gelen kaynak ve eğitim ihtiyacının sağlanması, tüm çalışanların kendi birimlerinde liderliğini göstermesi için desteklenmesini sağlamak,
- KVKK ve ilgili yasalar çerçevesinde elde etmiş veya işlemiş olduğumuz tüm verilerin muhafazasını sağlamak,
- Tüm kademedeki Çalışanlarımızda kalite bilincini oluşturmak
- Kurumumuzun her kademesinde, tüm çalışan ve paydaşlarımızla, sürekli gelişen bir kalite yönetim sistemimizin etkinliğinin hesap verilebilir düzeyde takip etmek ve raporlamak,
- Sosyal sorumluluk projelerimiz ile toplum bilinci yaratarak fayda sağlamak.
Takvimi görüntülemek için tıklayın
Hasta Güvenliği; sağlık bakım hizmetlerinin kişilere vereceği zararı önlemek amacıyla sağlık kuruluşları ve bu kuruluşlardaki çalışanlar tarafından alınan önlemlerin tamamıdır. Özel Güngören Hastanesinde, süreçlerdeki hataların hastaya ulaşmadan önce tespit edilmesini ve düzeltilmesini sağlamak amacıyla; altyapı kurulumu, tesis denetimleri, ölçme değerlendirmeler, analiz çalışmaları, iyileştirmeler ve eğitimle ilgili çalışmalar düzenli olarak yapılmaktadır. Hasta güvenliğiyle ilgili aşağıdaki temel konularda çalışmalar sürdürülmektedir:
- Hastaların doğru kimliklendirilmesi
- Çalışanlar arasında etkili iletişim ortamının sağlanması
- Güvenli ilaç uygulamalarının sağlanması
- Transfüzyon güvenliğinin sağlanması
- Radyasyon güvenliğinin sağlanması
- Düşmelerden kaynaklanan risklerin azaltılması
- Güvenli cerrahi uygulamaların sağlanması
- Tıbbi cihaz güvenliğinin sağlanması
Özel Güngören Hastanesi’nde Çalışan Hakları Ve Güvenliği konusunda standartlar belirlenmiş olup bu çalışmaları takip etmek amacıyla İş Sağlığı ve Güvenliği Birimi kurulmuştur. Birim, aşağıdaki ana başlıklar altında çalışmalar yapmaktadır:
- El hijyenine bağlı risklerin azaltılması
- Çalışanların bulaşıcı hastalık riskinin azaltılması
- Çok yüksek riskli bölümde çalışanların bulaşıcı hastalık riskinin azaltılması
- Çalışanların yaralanma riskinin azaltılması
- Çalışanlar üzerinde radyasyon riskinin azaltılması
- Çalışanlar üzerinde toksik ajanların risklerinin azaltılması
- Çalışanların günlük iş stresinden kaynaklanan risklerinin azaltılması
- Çalışanlarının daha rahat ve güvenli bir ortamda hizmet vermesi
- Çalışanlara yönelik şiddet olaylarının önlenmesi
Özel Güngören Hastanesi’nde, hastane enfeksiyonlarını saptamak, enfeksiyonların ulusal-uluslararası kabul edilebilir sınırlarda olmasını sağlamak, hastane enfeksiyonları ile ilgili sorunları tespit ederek çözüm önerilerini üretmek amacıyla Enfeksiyon Kontrol Komitesi kurulmuş olup çalışmalarını aralıksız olarak sürdürmektedir. Bu komite aracılığı ile aşağıdaki çalışmalar yürütülmektedir:
- Surveyans çalışmaları
- İzolasyon önlemleri
- El hijyeninin arttırılması yönelik çalışmalar
- Sürekli eğitim faaliyetleri
Özel Güngören Hastanesi misyonu ve vizyonu doğrultusunda kaliteli hizmet anlayışıyla çalışırken çevreye saygılı, duyarlı ve sorumluluğun farkına vararak görevlerini yerine getirmektedir. Globalleşen dünyamızda nüfusun hızla artmasıyla doğru orantılı olarak atık çeşitliliği ve miktarının artması tüm ülkelerin ve insanlığın ortak sorunu haline gelmiştir. Özel Güngören Hastanesi olarak bu sorumluluk bilinciyle tüm çalışanlarımıza, kurum içi ve kurum dışı yaşamlarında çevre koruma bilinci ile hareket etmeleri için atıkların;
- Çeşitleri ve çevreye verdiği zararlar minimize edilmesi
- Çevreye geri kazandırılması
- Kaynağında ayrıştırılması ve bertarafı konularında sürekli bilgilendirmeler yapılmakta, eğitimler verilmektedir.
Çevre ile ilgili tüm yerel, ulusal kanun ve yönetmeliklere uymakla beraber, hastanemizden çıkan;
- Evsel Atıklar
- Geri Dönüşüm (Kâğıt, Ambalaj, Cam, elektronik) Atıkları
- Tıbbi Atıklar
- Tehlikeli Atıklar
Kaynağında ayrıştırılmakta, çevreye zarar vermeden lisanslı firmalara verilerek bertarafı sağlanmaktadır.

Dağıtım Yerleri
27.03.2002 tarih ve 24708 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Özel Hastaneler Yönetmeliği1nin Acil hizmetler başlıklı Madde 39’da yer alan “(Değişik:RG-23/7/2008-26945) “Özel hastanelerde, acil sağlık hizmeti verilmesi ve acil vakaların hastanın sağlık güvencesi olup olmadığına veya ödeme gücü bulunup bulunmadığına bakılmaksızın kabul edilmesi ve gerekli tıbbi müdahalenin kayıtsız-şartsız ve gecikmeksizin yapılması zorunludur” ve “özel hastane, acil olarak gelen hastalara yeterli personeli veya donanımı olmadığı, ilgili birimi veya boş yatağı bulunmadığı, hastanın sağlık güvencesi olmadığı ve benzeri sebepler ile gerekli acil tıbbi müdahaleyi yapmaktan kaçınamaz” hükmü gereğince tüm özel hastanelerin kendilerine başvuran acil hastalara sağlık hizmetini vermesi zorunludur.
Yine aynı maddede geçen, (Değişik fıkra:RG-27/5/2012-28305) “Acil servise başvuran hastalara, yoğun bakım hizmeti dahil olmak üzere gerekli ilk müdahalenin yapılması, tedavinin devamı için gerekiyorsa hastanın yatışı yapılarak tedavisinin ve eğer gelişirse komplikasyonların tedavisinin tamamlanması esastır. Hastanın tıbbi durumunun gerektirdiği uzman tabip, tıbbi donanım, müdahale, bakım ve tedavi için gerekli şartların hastanede sağlanamaması durumunda ise, gerekli ilk müdahalenin yapılmış olması kaydıyla, başka bir sağlık kuruluşuna usulüne uygun şekilde sevki sağlanabilir. Acil hastaların ihtiyaç durumunda nakledileceği sağlık kuruluşunun belirlenmesi ve nakil işlemleri Acil Komuta Kontrol Merkezi ‘nin yönetiminde ve koordinasyonunda yapılır” hükmü gereğince bu hastaların tedavi ve bakım ihtiyaçlarının devamı da yukardaki koşullar dahilinde devam ettirilir.
Aynı Yönetmeliğin EK MADDE 5 -(Ek:RG-11/3/2009-27166) e-5) (Değişik:RG-22/3/2017-30015) bendinde yer alan “(Değişik:RG-22/3/2017-30015) Özel Sağlık Kuruluşlarında çalışan tabip/uzman tabipler, 1219 sayılı Kanunun 12 nci maddesine uygun olmak kaydıyla, çalıştıkları sağlık kuruluşundaki çalışma saatleri dışında başka bir özel hastanenin acil servis, klinik servis ve ünitelerinde nöbet tutabilir. Bu tabiplerin nöbet listesi aylık olarak düzenlenir ve Müdürlükçe onaylanır” hükmü gereğince özel hastane acil servislerinde nöbetçi hekim bulma koşulları da kolaylaştırılmış olup düzenlemenin takibi zorunlu tutulmuştur.
16 Ekim 2009 tarih ve 27378 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Yataklı Sağlık Tesislerinde Acil Servis Hizmetlerinin Uygulama Usul ve Esaslan Hakkında Tebliğ”in Kapsam başlıklı MADDE 2’de yer alan “(J) Bu Tebliğ, Sağlık Bakanlığına, üniversitelere, belediyelere ve diğer kamu kuruluşlarına ait, bünyesinde acil sağlık hizmeti verilen tüm yataklı sağlık tesisleri ile buralarda görev yapan personeli kapsar. (2) Özel sağlık tesisleri, 27/3/2002 tarihli ve 24708 sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanan Özel Hastaneler Yönetmeliğinin acil servislere ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla bu Tebliğ hükümlerine tabidir” hükmü gereğince bu tebliğ hükümlerine tüm vakıf üniversite hastaneleri ve özel hastanelerin de uyması zorunludur.
Yine aynı Tebliğin Seviyelendirmenin İstisnaları başlıklı MADDE 7 -(l)’de yer alan “Dal hastaneleri, özel hastaneler ve entegre ilçe hastaneleri bünyesindeki acil servisler veya acil üniteleri, komisyon tarafından aşağıdaki ölçütlere uygun olarak inceleme ve değerlendirmeye tabi tutulur ve raporlanarak tescil için Bakanlığa bildirilir” hükmü gereğince tüm vakıf üniversite hastaneleri ve özel hastanelerin bu tebliğe göre acil servis hizmetlerini, fiziksel mekanlarını ve personel çalışma planlarını ivedilikle oluşturması gerekmektedir.
Dolayısı ile; vakıf üniversiteleri ve özel hastaneler dahil olmak üzere tüm acil servislere başvuran hastalara, herhangi bir ek ücret talep edilmeksizin bakılması, kritik hastalar stabil olmadan kesinlikle sevk edilmemesi, hastalar stabilize olduktan veya acil hal ve ilgili tedavileri sona erdikten sonra, hekim tarafından acil halin sona erdiğine dair tespit ve keyfiyetin hastaya bildirilmesi sonrasında hastaların taburcu, sevk veya yatış işlemlerinin yapılması,
Bu mevzuat hükümlerine göre acil servis hizmeti gereksinimi olan vatandaşlarımızın bu hastanelerden acil servis hizmetlerini almalarının kolaylaştırılması için gerekli planlama ve bilgilendirmelerin ivedilikle yapılması,
İlgili acil servislerde, girişe yakın ve hastaların kolaylıkla görebilecekleri yerlerde, okunabilecek boyut ve yerleşimde bilgilendirme panolarının asılmasını, bu panolarda sunulan hizmetlerle ilgili hasta hakları koordinatörlüğü ve hastane içi başvuru ve şikayet mekanizmaları ile “SABİM ALO 184” numarasının verilmesinin sağlanması,
Vakıf üniversite hastaneleri ve özel hastanelerde acil servis hizmetlerinin yukarıda yer alan tüm mevzuat hükümlerine uygun olarak yürütülmesi,
Bu genelge ve ilgili mevzuat hükümlerine uyumun müdürlüklerce denetlenmesi ve uymayan vakıf üniversite hastaneleri ile özel hastanelere ilgili mevzuatına göre gerekli yaptırımların ivedilikle uygulanmasının sağlanması ve uygulamanın yakından takip edilerek gerekli tüm önlemlerin alınması hususlarını önemle rica ederim.
2025, yıllık eğitim programını görmek için tıklayın
Öz değerlendirme programını görmek için tıklayın
